Wednesday, December 13, 2006

Directul Dan Diaconescu


" Atentie se inchid usile!" Imi arunc salul peste umar si ma-ntorc la ai mei: in fata, in ordine de la dreapta la stanga un nas borcanat se screme intr-un fular. Imediat langa, o coafura high-tech, cu tendinte ikebana imi da frisoane. Ajung la concluzia ca aduce a prun degerat si trec mai departe. Si pentru ca viata e o calatorie, iar calatoria prin gradina Domnului este initiatica si plina de intelesuri, la stanga de tot ma lovesc ca de un zid al necunoasterii de un botic marcat ca locul unei crime, de un negru-apasat. In fine, imi zic, si-o fi dat vreunul.... duhul, ca altfel nu se apuca saraca sa ia masuratori.
Metroul ma scuipa pe peron. Fete panicate, guri schimonosite, duhori incinse . Cateva maini inclestate ma zgarie la spate.
La un semn deschisa-i calea si se-apropie usor: "Ia, incearca, mama lozu', ia vezi, asta-i cu noroc!!" . Un pseudorasarit fosforescent al lumii underground imi da, si astazi, trezirea - solul Directului ma ia in primire : " Incearca-ti zodia noroasa, neamule!!!!!!" Ma uit in spate. Toti se fac ca ploua. Must be because of my goddamned blond hair! I always get fuckin noticed! Arunc o privire pe masuta plianta ( cel mai probabil masuta de picnic a Directului ) unde, aliniate " la tate" , stau ziarele. La tate, pentru ca, cum ziarul nu are titlu, nume, continut, tatele sunt singurele elemente de machetare. " Incearca-ti norocu' !!" " Ia lozu' castigator! " Langa masuta, vad o punga de gunoi umpluta cu jucarele "3 la 10" din Europa. Ciudat, imi spun. Copiii dumneaei in mod sigur nu folosesc bateriile Foton. Apoi, ma gandesc ca Directul s-ar putea sa fi dat o mica raita prin orfelinatele din Moldova de unde a sustras in mod ABSOLUT SENZATIONAL obiectele in cauza. In fine, ma izbeste etica si-mi spun : domnule, asta sa fie oare promisiunea ziarului? Sau poate ca, in interiorul ziarului se ascund editoriale incitante, comentarii savante, pareri fulminante, nume prestigioase? Ei, bine, acu' daca n-aveti altceva, m-as multumi si cu o stire despre vreme...
Toate ca toate, insa momentan sunt in dilema vietii mele: sa dau 20.000 pe o pereche de tate, o masinuta si rezolvarea misterului, sau sa mai pun 5.000 si sa-mi iau un Catavencu?


Anyway, un lucru e cert: cititorii Directului sunt mai perversi decat ai lor.

No comments: